Geplaatst op Geef een reactie

Een seamless ervaring

De kop is eraf, het nieuwe jaar zijn we glansrijk ingegaan al is er af en toe wel een poetsbeurt nodig. Een eigen bedrijf heeft toch wel enige voeten in aarde en soms heb ik gewoon geen zin om er nog enig werk van te maken. Want, wat moet je met een seamless ervaring?

Je kunt je allerlei vragen gaan stellen: wat doe ik ertoe?, hoe overleef ik de concurrentie? (niet), waar is mijn medespeler c.q. -speelster? waarom zie ik hem of haar niet? Natuurlijk is het mogelijk om events te bezoeken die de gemeente Arnhem organiseert voor ondernemers. Dat kan ik natuurlijk doen, maar ik denk ik dan uiteindelijk vertrek met meer vragen dan dat ik antwoorden heb gekregen. Enkele dagen geleden deed ik een aankoop (inkoop) bij een lokale ondernemer en we kwamen zo aan de praat over familie-aangelegenheden. Toen ik vertrok, was mijn conclusie al snel: ‘Voeg u bij de eenvoudigen.’ Al het andere wordt te moeilijk.

Dat zouden misschien meer mensen moeten doen. Of is het allemaal zo ingewikkeld? In elk geval wordt alles duurder; de wedloop – als je kijkt naar anderen  durf je misschien niet eens meer te beginnen – is er niet gemakkelijker op en sommige gebeurtenissen laten diepe sporen na.

De webshop. Die is er en daar kunnen we mee verder. Het gaat weleens om een ‘seamless’ ervaring. Dat betekent een klantervaring zonder wrijving. Maar ‘zonder wrijving geen glans!’, zou je zeggen.

Voor mij is ‘seam’ voornamelijk een ‘zoom’ en die kom je nogal eens tegen in het naaiwerk. Het geheel wordt met een ‘seamless experience’ soms wat afstandelijk en is dat de bedoeling? Of de ervaring verdwijnt misschien wel in de ‘cloud’. Maar de mogelijkheden zijn aanwezig, dus is het goed ervan gebruik te maken.

Misschien geen seamless ervaring? Ik durf het niet te zeggen.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *